Que no ens robin la vida
Fem crida a desobeir de manera coordinada i conjunta
Saber més
Prou repressió!
Volem una comissió d’investigació sobre les actuacions policials
Saber més
Hi ha una altra manera de viure!
10 propostes que van a l’arrel dels problemes de les classes populars dels Països Catalans
Saber més
Previous
Next

Campanya de micromecentage per aturar l’autopista Blanes i Lloret

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

Promoguda per la Plataforma Aturem la C-32 per aconseguir recursos per informar al veïnat, de quin és l’impacte de l’autopista, i de quines alternatives existeixen

pac32_totsumaTot just manca una setmana per assolir el 3.000 € que la Plataforma Aturem la C-32 demana amb la campanya de micromecenatge mitjançant el portal TotSuma. L’objectiu és el d’assolir recursos recursos per promure una campanya de difusió sobre l’impacte i les alternatives. Així com també, reclamar a l’administració que no cedeixi a les pressions de les grans empreses concessionàries i respecti la voluntat del poble, i garanteixi la salvaguarda del valuós Patrimoni Natural i Cultural per les generacions futures.

El traçat afectaria un important paratge natural i cultural, on es troben els Santuaris del Vilar i de Sant. Pere del Bosc, l’Àngel de Lloret i l’Ermita de les Alegries, tots ells amb un fort valor històric i sentimental.

El bosc afectat, és un dels darrers paratges naturals existents en aquest territori tant densament urbanitzat, que a més te un gran valor lúdic per els habitants de Blanes i Lloret que l’utilitzen per passejar, anar en bici o gaudir de la natura.

Per conservar aquest important Patrimoni Natural i Cultural, es va crear la plataforma Aturem la C-32, que rebutja l’autopista i defensa les alternatives al projecte. Les alternatives passen per millorar les carreteres existents d’accés a ambdós municipis, ja què el moviment entre municipis representa el 70% del trànsit registrat, i per tant les actuacions en aquestes carreteres resoldrien millor els problemes de mobilitat.

En canvi, la Generalitat prioritza l’autopista C-32 per motius econòmics, ja què la concessionària Abertis finançaria aquesta infraestructura, que te un cost de 77 MEur. Abertis a canvi renovaria la concessió de l’autopista C-32 al Maresme, que finalitza l’any 2021, cosa que ha generat un gran rebuig per part dels veïns del Maresme.

Les alternatives tenen un cost econòmic menor, i no tenen cap impacte mediambiental, ja que es tracta d’actuacions sobre la xarxa viària existent, i tampoc impliquen renovar concessions d’autopistes. Però la manca de recursos per part de l’administració els empeny a prioritzar l’allargament de l’autopista, malgrat l’impacte ambiental que suposaria.

Font: Llibertat.cat

Contacta amb nosaltres
Quins són els teus interessos?
Com podem contactar-te?
Què t'agradaria dir-nos?
Apunta't al nostre butlletí!
On vols rebre el butlletí?