Que no ens robin la vida
Fem crida a desobeir de manera coordinada i conjunta
Saber més
Prou repressió!
Volem una comissió d’investigació sobre les actuacions policials
Saber més
Hi ha una altra manera de viure!
10 propostes que van a l’arrel dels problemes de les classes populars dels Països Catalans
Saber més
Previous
Next

Campanya de micromecentage per aturar l’autopista Blanes i Lloret

Promoguda per la Plataforma Aturem la C-32 per aconseguir recursos per informar al veïnat, de quin és l’impacte de l’autopista, i de quines alternatives existeixen

pac32_totsumaTot just manca una setmana per assolir el 3.000 € que la Plataforma Aturem la C-32 demana amb la campanya de micromecenatge mitjançant el portal TotSuma. L’objectiu és el d’assolir recursos recursos per promure una campanya de difusió sobre l’impacte i les alternatives. Així com també, reclamar a l’administració que no cedeixi a les pressions de les grans empreses concessionàries i respecti la voluntat del poble, i garanteixi la salvaguarda del valuós Patrimoni Natural i Cultural per les generacions futures.

El traçat afectaria un important paratge natural i cultural, on es troben els Santuaris del Vilar i de Sant. Pere del Bosc, l’Àngel de Lloret i l’Ermita de les Alegries, tots ells amb un fort valor històric i sentimental.

El bosc afectat, és un dels darrers paratges naturals existents en aquest territori tant densament urbanitzat, que a més te un gran valor lúdic per els habitants de Blanes i Lloret que l’utilitzen per passejar, anar en bici o gaudir de la natura.

Per conservar aquest important Patrimoni Natural i Cultural, es va crear la plataforma Aturem la C-32, que rebutja l’autopista i defensa les alternatives al projecte. Les alternatives passen per millorar les carreteres existents d’accés a ambdós municipis, ja què el moviment entre municipis representa el 70% del trànsit registrat, i per tant les actuacions en aquestes carreteres resoldrien millor els problemes de mobilitat.

En canvi, la Generalitat prioritza l’autopista C-32 per motius econòmics, ja què la concessionària Abertis finançaria aquesta infraestructura, que te un cost de 77 MEur. Abertis a canvi renovaria la concessió de l’autopista C-32 al Maresme, que finalitza l’any 2021, cosa que ha generat un gran rebuig per part dels veïns del Maresme.

Les alternatives tenen un cost econòmic menor, i no tenen cap impacte mediambiental, ja que es tracta d’actuacions sobre la xarxa viària existent, i tampoc impliquen renovar concessions d’autopistes. Però la manca de recursos per part de l’administració els empeny a prioritzar l’allargament de l’autopista, malgrat l’impacte ambiental que suposaria.

Font: Llibertat.cat

Contacta amb nosaltres
Quins són els teus interessos?
Com podem contactar-te?
Què t'agradaria dir-nos?
Apunta't al nostre butlletí!
On vols rebre el butlletí?