L’estudi de mobilitat conclou que el perllongament de la C-32 és la millor opció per descongestionar el trànsit entre Lloret de Mar i Blanes. D’aquesta manera, el treball descarta desdoblar les carreteres existents. L’argument principal és que les dotze rotondes que hi ha impedeixen absorbir l’excés de vehicles en hores punta.
L’estudi, presentat aquest dijous, destaca que, dels 32.000 vehicles diaris que transiten a l’agost per la GI-682, la meitat podria utilitzar el perllongament. D’aquesta manera, s’alliberaria el volum de vehicles que van i vénen entre Lloret i Blanes. Ho ha explicat Frederic Lloveras, enginyer de l’empresa MCrit, que ha realitzat l’estudi.
Una altra xifra que cal tenir en compte és el temps de desplaçament o viatge. Segons el document, actualment per anar des de Lloret fins a l’entrada de l’autopista, el trajecte s’allarga entre 10 i 22 minuts, depenent de la congestió de trànsit. A través del perllongament de la C-32, el desplaçament es reduiria a 5 minuts de durada.
L’estudi l’ha encarregat l’Ajuntament, per poder tenir dades representatives de la congestió de trànsit al territori i estudiar així les diferents solucions. L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, ha remarcat que aquest estudi era necessari per conèixer les dades de la temporada alta.
El treball s’ha realitzat a partir de més de 4.000 enquestes a conductors que transiten per les carreteres entre Lloret i Blanes. Els resultats així com el procediment elaborat s’han presentat aquest dijous a la tarda, en un acte obert a tothom, fet al teatre municipal amb una cinquantena de persones de públic.
Entre ells, hi havia diversos membres de la Plataforma Aturem la C-32, que han estat molt crítics amb l’estudi. Nosaltres hem recollit la seva opinió a través de Xènia Illas. Una opinió contraposada a la dels hotelers, que, en veu del president del sector, Enric Dotras, valoren de manera molt positiva el resultat de l’estudi. A l’acte d’ahir també van intervenir dos veïns a títol particular, Jaume Soliguer i Núria Sala, a favor i en contra de la prolongació, respectivament.
Segons fonts municipals, després de presentar l’estudi de mobilitat, el proper pas és organitzar la consulta ciutadana sobre el perllongament de la C-32. La previsió és fer-ho a curt termini, possiblement a principis del 2016.
D’altra banda, el ple municipal de Blanes va aprovar, ahir, la moció per demanar a la Generalitat una moratòria de les obres -que han de començar al gener- i la convocatòria d’una consulta ciutadana.
Font: Nova Ràdio Lloret
Imatge: NRLL